środa, 2 listopada 2016

IB. Projekt nr 1. PIETA / MOTHER AND CHILD

Pieta is a picture of statue of Mary with the dead Christ in her lap. One of the most popular perfomances pieta is a sculpture by Michelangelo 'Pietà'.


Pieta to obraz lub rzeźba przedstawiające Marię ze zmarłym Chrystusem na kolanach. Jednym z najpopularniejszych przedstawień piety jest rzeźba autorstwa Michała Anioła 'Pieta watykańska'.


______________________________________________________________________

1. INDEPENDENT REASARCH

Look at different techniques for making art. Investigate and compare how and why different techniques have evolved and the process involved.

Spójrz na różne techniki tworzenia sztuki. Zbadaj i porównaj jak i dlaczego różne techniki ewoluowały i co ten proces obejmował.

1.1. RESEARCH OF ARTIST \ COMPARE + CONTRAST \ MEDIA

Examine and compare the work of two artists from different times, places and cultures, using a range of critical methodologies. Consider the cultural contexts (historical, geographical, political, social and technological factors) influencing their own work and the work of others.

Zbadaj i porównaj prace dwóch artystów z różnych czasów, miejsc i kultur, wykorzystując zróżnicowaną krytyczną metodologię. Rozważ konteksty kulturowe (historyczne, geograficzne, polityczne, społeczne i technologiczne) oraz ich wpływ na własną pracę i prace innych.
 
______________________________________________________________________
2. DEVELOPING IDEAS + MEDIA TESTING + ART-MAKING PRACTICE

Make art through a process of investigation, thinking critically and experimentating with techniques. Apply identified techniques to their own developing work.

Stwórz pracę artystyczną w procesie poszukiwawczym, posługując się myśleniem krytycznym i eksperymentując z różnymi technikami. Zastosuj poznane techniki w rozwoju własnej pracy.

______________________________________________________________________

3. VISUAL ARTS JOURNAL

The visual arts journal underpins every aspect of the coursework. Students will use the journal, which can take many forms, to record all aspects of their art-making journey, including experients with media, research, reflections, observations and personal responses. Altrhough not directly assessed, elements of this journal will contribute directly to the work submitted for assessment.

Dziennik sztuk wizualnych jest podstawą każdego aspektu zajęć. Studenci będą korzystać z dziennika, który może przybierać różne formy, aby zarejestrować wszystkie aspekty swojej sztuki, w tym eksperymentowania z mediami, badania, refleksje, obserwacje i osobiste odpowiedzi.. Mimo, że nie będą oceniane bezpośrednio to elementy dziennika przyczynią się do oceny przedstawionej pracy.


______________________________________________________________________

LINK - motyw Piety w sztuce
______________________________________________________________________ 
 

Ilustracja
Michał Anioł, Pieta

mother and child in Iraq.  HOLDING HER CHILD THE MOTHER SITS REMEMBERING LITTLE THINGS LIKE HOW HAPPY SHE'D BEEN WHEN THE CHILD HAD FIRST LISPED MAMA HOW JOYOUS SHE'D FELT WHEN THE CHILD'S FIRST STEPS WERE TOWARD HER STRANGE HOW IN THIS HELL LAND OF WAR A MOTHER CAN SIT WITH HER DEAD CHILD IN HER ARMS REMEMBERING FRANK A VOLLMER:
Mother and child
______________________________________________________________________ 
 
1. VISUAL ARTS IN CONTEXT - artists and why they make art ?

1.1. THEORETICAL PRACTICE (COMPARATIVE STUDY)

Examine and compare the work of two artists from different times, places and cultures, using a range of critical methodologies. Consider the cultural contexts (historical, geographical, political, social and technological factors) influencing their own work and the work of others.

Zbadaj i porównaj prace dwóch artystów z różnych czasów, miejsc i kultur, wykorzystując zróżnicowaną krytyczną metodologię. Rozważ konteksty kulturowe (historyczne, geograficzne, polityczne, społeczne i technologiczne) oraz ich wpływ na własną pracę i prace innych.

______________________________________________________________________

1.2. ART-MAKING PRACTICE (PROCESS PORTFOLIO)

Make art through a process of investigation, thinking critically and experimentating with techniques. Apply identified techniques to their own developing work.

Stwórz pracę artystyczną w procesie poszukiwawczym, posługując się myśleniem krytycznym i eksperymentując z różnymi technikami. Zastosuj poznane techniki w rozwoju własnej pracy.
______________________________________________________________________ 

2. VISUAL ARTS METHODS - ways of making artwork.

2.1. THEORETICAL PRACTICE (COMPARATIVE STUDY)

Look at different techniques for making art. Investigate and compare how and why different techniques have evolved and the process involved.

Spójrz na różne techniki tworzenia sztuki. Zbadaj i porównaj jak i dlaczego różne techniki ewoluowały i co ten proces obejmował.

2.2. ART-MAKING PRACTICE (PROCESS PORTFOLIO)

Experiment with diverse media and explore techniques for making art. Develop concepts through processes that are informed by skills, techniques and media.

Eksperymentuj z różnymi mediami i odkrywaj techniki tworzenia sztuki. Rozwijaj koncepcje poprzez procesy, które pokazują umiejętności, techniki i media.
______________________________________________________________________ 

3. COMMUNICATING VISUAL ARTS - ways of presenting art.

3.1. THEORETICAL PRACTICE (COMPARATIVE STUDY)

Explore ways of communicating through visual and written means. Make artistic choices about how to most effectively communicate knowledge and understanding.

Zapoznaj się ze sposobami wypowiedzi za pomocą środków wizualnych i pisemnych. Dokonaj artystycznych wyborów, aby efektywnie wykorzystać zdobytą wiedzę.
  
3.2. ART-MAKING PRACTICE (PROCESS PORTFOLIO)

Produce a body of artwork trough a process of reflection and evaluation, showing a synthesis of skill, media and concept.

Opracuj całość pracy artystycznej w procesie refleksji i oceny, przedstawiając syntezę umiejętności, użytych mediów i koncepcji.

______________________________________________________________________

4. VISUAL ARTS JOURNAL

The visual arts journal underpins every aspect of the coursework. Students will use the journal, which can take many forms, to record all aspects of their art-making journey, including experients with media, research, reflections, observations and personal responses. Altrhough not directly assessed, elements of this journal will contribute directly to the work submitted for assessment.

Dziennik sztuk wizualnych jest podstawą każdego aspektu zajęć. Studenci będą korzystać z dziennika, który może przybierać różne formy, aby zarejestrować wszystkie aspekty swojej sztuki, w tym eksperymentowania z mediami, badania, refleksje, obserwacje i osobiste odpowiedzi.. Mimo, że nie będą oceniane bezpośrednio to elementy dziennika przyczynią się do oceny przedstawionej pracy.