piątek, 17 listopada 2017

KLASYCYZM. Surowe piękno i doskonałość formy.

GŁÓWNI TWÓRCY:

Jacques-Louis David
Jean Auguste-Dominique Ingres
Thomas Gainsborough
Joshua Reynolds

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
- harmonia, symetria, rytm, ład, równowaga
- idee estetyczne starożytności jako uniwersalny kanon wartości w sztuce
- podniosła tematyka, nadawanie współczesnych kontekstów tematom mitologicznym
- malarstwo akademickie powtarzające ustalone motywy, tematy, wzorce
- kolor podporządkowany rysunkowi, zamiast ekspresji twórczej naśladowanie i idealizowanie rzeczywistości
- brak silnych kontrastów barwnych i światłocieniowych, stonowana gama kolorystyczna
- popularność rzeźby portretowej
- nawiązania do antycznych rzeźb greckich i postaci mitologicznych
- gmachy odwołujące się do budowli wzniesionyc w starożytności
- monumentalne budynki użyteczności publicznej oraz kościoły podkreślające preztiż władzy
- symetria i uporządkowanie kompozycji bryły, oszczędność dekoracji architektonicznych
- ogrody w stylu angielskim
- styl empire w sztuce użytkowej - obfitość złoceń, dekoracje wzorowane na motywach antycznych
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
ZADANIE

Odlew maski z bandaży gipsowych i modelowanie w nawiązaniu do klasycznych wzorców piękna i maski weneckiej (link).


materiały: bandaż gipsowy, farba akrylowa, dekoracje
realizacja: 6x45 minut
 
 WYKONANIE:
 


- maska wenecka
 
ZESZYT PROJEKTOWY:  

- strona tytułowa z notatką
- opis wybranego motywu maski wraz ze zdjęciem
- projekt maski na stronie A4

OCENA: 
80% WYKONANIE  
20% ZESZYT PROJEKTOWY 
 
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -