GŁOWNI TWÓRCY:
CARAVAGGIO
REMBRANDT VAN RIJN
JAN VERMEER
PETER PAUL RUBENS
DIEGO VELAZQUEZ
REMBRANDT VAN RIJN
JAN VERMEER
PETER PAUL RUBENS
DIEGO VELAZQUEZ
- porzucenie harmoni na rzecz kompozycji dynamicznych i asymetrycznych
- ukazanie kontrastów światłocieniowych tzw.chiaroscuro, dramatyzmu i silnych emocji
- ukazanie kontrastów światłocieniowych tzw.chiaroscuro, dramatyzmu i silnych emocji
- monumentalizm i wzniosłość dominująca w sztuce sakralnej
- główne tematy malarstwa świeckiego: portret, pejzaż, martwa natura
- malarstwo iluzjonistyczne
- realistyczne rzeźby o kompozycji cechującej silną ekspresję
- popularność fontann w formie wielopostaciowych rzeźb
- falujące fasady wykorzystujące efekty światłocieniowe i zwielokrotnienie elementów
- założenia parkowo-pałacowe z symetrycznymi ogrodami w stylu francuskim
- rozwój manufaktur (produkcja luksusowych mebli, naczyć, biżuterii, porcelany)
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
CARAVAGGIO
Powołanie św.Mateusza, 1598–1600 |
REMBRANDT VAN RIJN
Lekcja anatomii dr.Tulipa, 1632 |
JAN VERMEER
Dziewczyna z perłą, 1664 |
PETER PAUL RUBENS
Zdjęcie z krzyża, 1611-1614 |
DIEGO VELAZQUEZ
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ZADANIE:
Wspólnie utwórzcie kulkuosobowe grupy. Każda z nich wybiera jeden obraz barokowy i gromadzi informacje o jego tematyce, okolicznościach powstania, formie i środkach wyrazu. Następnie osoby z poszczególnych zespołów prezentują dane dzieło w formie dramy i dokumentują w formie zjęcia. Wyznaczona osoba fotografuje powstały w ten sposób 'żywy obraz' i przerabia w Photoshopie.
scenografia: kompozycja, akcesoria, ubrania, światło
realizacja: 4x45 minut
WYKONANIE:
- zdjęcie format A5 - interpretacja obrazu
- wydruk format A6 - oryginał obrazu
- autor, tytuł, czas powstania
ZESZYT PROJEKTOWY:
- notatka dotycząca baroku
- paleta kolorów z wybranego obrazu
- plamy kolorów na szkicu
- opis/analiza obrazu (100 słów)
- refleksja
- zdjęcie format A5 - interpretacja obrazu
- wydruk format A6 - oryginał obrazu
- autor, tytuł, czas powstania
OCENA:
80% WYKONANIE
20% ZESZYT PROJEKTOWY
WYKONANIE:
- zdjęcie format A5 - interpretacja obrazu
- wydruk format A6 - oryginał obrazu
- autor, tytuł, czas powstania
ZESZYT PROJEKTOWY:
- notatka dotycząca baroku
- paleta kolorów z wybranego obrazu
- plamy kolorów na szkicu
- opis/analiza obrazu (100 słów)
- refleksja
- zdjęcie format A5 - interpretacja obrazu
- wydruk format A6 - oryginał obrazu
- autor, tytuł, czas powstania
OCENA:
80% WYKONANIE
20% ZESZYT PROJEKTOWY
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
WCZORAJ I DZIŚ
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Baroque Shoes
The French footwear designer Christian Louboutin likes art and traditions. So it he worked with photographer Peter Lippmann to create a series of art inspired ads for his fall 2011 campaign.
This photo is a quotation of the famous baroque painting "Magdalene and the Flame” (1640) by the French artist Georges de La Tour.
źródło: http://art-2-fashion.blogspot.com/2012/05/baroque-shoes.html
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -