czwartek, 9 marca 2017

BAROK. Ruch i światło.

GŁOWNI TWÓRCY:  

CARAVAGGIO
REMBRANDT VAN RIJN
JAN VERMEER
PETER PAUL RUBENS
DIEGO VELAZQUEZ

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


- porzucenie harmoni na rzecz kompozycji dynamicznych i asymetrycznych
- ukazanie kontrastów światłocieniowych tzw.chiaroscuro, dramatyzmu i silnych emocji
- monumentalizm i wzniosłość dominująca w sztuce sakralnej
- główne tematy malarstwa świeckiego: portret, pejzaż, martwa natura
- malarstwo iluzjonistyczne
- realistyczne rzeźby o kompozycji cechującej silną ekspresję
- popularność fontann w formie wielopostaciowych rzeźb
- falujące fasady wykorzystujące efekty światłocieniowe i zwielokrotnienie elementów
- założenia parkowo-pałacowe z symetrycznymi ogrodami w stylu francuskim
- rozwój manufaktur (produkcja luksusowych mebli, naczyć, biżuterii, porcelany) 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

  CARAVAGGIO
Grafika bez ustawionego tekstu alternatywnego: Powołanie św. Mateusza
Powołanie św.Mateusza, 1598–1600

REMBRANDT VAN RIJN
Rembrandt Harmensz. van Rijn 007.jpg
Lekcja anatomii dr.Tulipa, 1632


JAN VERMEER
Grafika bez ustawionego tekstu alternatywnego: Dziewczyna z perłą
Dziewczyna z perłą, 1664


PETER PAUL RUBENS
Zdjęcie z krzyża, 1611-1614

DIEGO VELAZQUEZ

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ZADANIE: 

Wspólnie utwórzcie kulkuosobowe grupy. Każda z nich wybiera jeden obraz barokowy i gromadzi informacje o jego tematyce, okolicznościach powstania, formie i środkach wyrazu. Następnie osoby z poszczególnych zespołów prezentują dane dzieło w formie dramy i dokumentują w formie zjęcia. Wyznaczona osoba fotografuje powstały w ten sposób 'żywy obraz' i przerabia w Photoshopie.

scenografia: kompozycja, akcesoria, ubrania, światło
realizacja: 4x45 minut

 WYKONANIE:

- zdjęcie format A5 - interpretacja obrazu
- wydruk format A6 - oryginał obrazu
- autor, tytuł, czas powstania

ZESZYT PROJEKTOWY:
- notatka dotycząca baroku
- paleta kolorów z wybranego obrazu
- plamy kolorów na szkicu
- opis/analiza obrazu (100 słów)
- refleksja
- zdjęcie format A5 - interpretacja obrazu
- wydruk format A6 - oryginał obrazu
- autor, tytuł, czas powstania

OCENA: 
80% WYKONANIE
20% ZESZYT PROJEKTOWY 


 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
WCZORAJ I DZIŚ
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Baroque Shoes


The French footwear designer Christian Louboutin likes art and traditions. So it he worked with photographer Peter Lippmann to create a series of art inspired ads for his fall 2011 campaign.

This photo is a quotation of the famous baroque painting "Magdalene and the Flame” (1640) by the French artist Georges de La Tour.
 
źródło: http://art-2-fashion.blogspot.com/2012/05/baroque-shoes.html
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -