GIMNAZJUM I LICEUM PODSTAWA PROGRAMOWA PRZEDMIOTU ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE
1. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji – percepcja sztuki.
Uczeń:
1)
uczestniczy w kulturze poprzez kontakt z zabytkami i dziełami sztuki
współczesnej, mając
poczucie związku z tradycją narodową i europejskim
dziedzictwem kultury oraz doceniając
dorobek innych kręgów kulturowych
(zna zasoby wybranych placówek kultury);
2)
korzysta z przekazów medialnych dotyczących wiedzy o sztuce i
zjawiskach artystycznych,
stosuje ich wytwory w swojej działalności
twórczej (przestrzegając podstawowych zasad
prawa autorskiego
dotyczących ochrony własności intelektualnej).
2. Tworzenie wypowiedzi – ekspresja przez sztukę.
Uczeń:
1)
podejmuje działalność twórczą, posługując się środkami wyrazu
plastycznego, innych
dziedzin sztuki i elementami formy przekazów
medialnych, projektując publikacje prasowe
albo programy telewizyjne(w
zakresie ich redakcji, edycji, przy gotowania do druku i
wizualizacjiwypowiedzi, reklamy i kształtowania wize runku w kontakcie z
otoczeniem);
2)
realizuje projekty w sferze sztuk wizualnych, służące kształtowaniu
poczucia estetyki
(stylizacji ubioru, aranżacji miejsca zamieszkania i
pracy) oraz na rzecz popularyzacji wiedzy
(o sztuce i zjawiskach
artystycznych) w społecznościach szkolnej i lokalnej.
3. Analiza i interpretacja tekstów kultury – recepcja sztuki. Uczeń:
1)
rozróżnia wybrane style i kierunki architektury i sztuk plastycznych
oraz osadza je w
odpowiednim porządku chronologicznym i miejscu,z którym
było związane ich powstanie, na
podstawie określonych przykładów
(posługując się terminologiąz da nej dziedziny sztuki);
2) rozpoznaje dzieła w wybranych dyscyplinach architektury i sztuk plastycznych,
przyporządkowując je właściwym autorom oraz opisuje ich funkcje i cechy sty listyczne, na
podstawie określonych przykładów (posługując się terminologią z za kresu historii sztuki)