Rozkład materiału zajęć artystycznych w klasie II gimnazjum w roku szkolnym 2016/2017, w wymiarze 1 godziny tygodniowo na podstawie podręcznika Natalii Mrozkowiak, Sztuka tworzenia. Podręcznik do plastyki dla gimnazjum, Nowa Era Spółka z o.o.
nr
|
TEMAT
|
m-c*
|
1.
|
Zapoznanie się z ogólnymi wymaganiami programowymi i kryteriami ocen na lekcjach plastyki. Zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa w pracowni plastycznej oraz podczas pracy z mediami plastycznymi.
|
IX
|
2.
|
STAROŻYTNY RZYM. Sztuka imperium
|
IX
|
3.
|
Starożytny Rzym – sztuka imperium
|
IX
|
4.
|
Starożytny Rzym – sztuka imperium
|
X
|
5.
|
Ikony i mozaiki – bogactwo Bizancjum
|
X
|
6.
|
Ikony i mozaiki – bogactwo Bizancjum
|
X
|
7.
|
Ikony i mozaiki – bogactwo Bizancjum
|
X
|
8.
|
Romanizm – sztuka i religia
|
XI
|
9.
|
Romanizm – sztuka i religia
|
XI
|
10.
|
Romanizm – sztuka i religia
|
XI
|
11
|
Gotyk – piękno katedr.
1. Wykonaj witraż, gargulca, wnętrze katedry gotyckiej. |
XI
|
12.
|
Gotyk – piękno katedr
|
XII
|
13.
|
Gotyk – piękno katedr
|
XII
|
14.
|
Renesans – humanizm w sztuce.
1. Stwórz alegoryczny autoportret. Za pomocą odpowiednio dobranych przedmiotów wyraź w nim cechy swojej osobowości, a także pasje i zainteresowania. 2. Kompozycja z zastosowaniem perspektywy centralnej. |
I
|
15.
|
Renesans – humanizm w sztuce. Alegoryczny autoportet.
|
I
|
16.
|
Renesans – humanizm w sztuce. Alegoryczny autoportet.
|
I
|
17.
|
Ruch i światło – sztuka baroku
1. Utwórzcie kilkuosobowe grupy. Każda z nich wybiera jeden obraz barokowy i gromadzi informację o jego tematyce, okolicznościach powstania, formie i środkach wyrazu. Następnie osoby z poszczególnych zespołów prezentują dane dzieło w formie dramy. Wyznaczona osoba fotografuje powstały w ten sposób "żywy obraz". |
II
|
18.
|
Ruch i światło – sztuka baroku
|
II
|
19.
|
Ruch i światło – sztuka baroku
|
III
|
20.
|
Klasycyzm – ponadczasowe idee
|
III
|
21.
|
Klasycyzm – ponadczasowe idee
|
III
|
22.
|
Klasycyzm – ponadczasowe idee
|
IV
|
23.
|
Wyobraźnia i natchnienie – twórczość romantyków
|
IV
|
24.
|
Wyobraźnia i natchnienie – twórczość romantyków
|
IV
|
25.
|
Wyobraźnia i natchnienie – twórczość romantyków
|
V
|
26.
|
Obrazy zwykłego życia – sztuka realizmu
|
V
|
27.
|
Obrazy zwykłego życia – sztuka realizmu
|
V
|
28.
|
Obrazy zwykłego życia – sztuka realizmu
|
VI
|
29.
|
Ulotne wrażenia – malarstwo impresjonistów
|
VI
|
30.
|
Ulotne wrażenia – malarstwo impresjonistów
|
VI
|
* miesiąc podany w planie jest miesiącem przewidywanym, może nastąpić przesunięcie/zmiana
Ze względu na wydarzenia towarzyszące uczniom (olimpiady, warsztaty, wycieczki itp.) w trakcie całego roku szkolnego, tematy zajęć w rzeczywistości mogą nie pokrywać się w czasie ujętym w powyższym planie.