Rozkład materiału zajęć artystycznych w klasie III gimnazjum w roku szkolnym 2016/2017, w wymiarze 1 godziny tygodniowo na podstawie podręcznika Natalii Mrozkowiak, Sztuka tworzenia. Podręcznik do plastyki dla gimnazjum, Nowa Era Spółka z o.o.
nr
|
TEMAT
|
m-c*
|
1.
|
Zapoznanie się z ogólnymi wymaganiami programowymi i kryteriami ocen na lekcjach plastyki. Zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa w pracowni plastycznej oraz podczas pracy z mediami plastycznymi.
|
IX
|
2.
| SECESJA. Symbolika i ornament. Linoryt inspirowany motywem roślinnym. Dwukolorowe odbitki na białym, szarym i czarnym papierze oraz płóciennej torbie. |
IX
|
3.
| SECESJA. Symbolika i ornament. Linoryt inspirowany motywem roślinnym. Dwukolorowe odbitki na białym, szarym i czarnym papierze oraz płóciennej torbie. |
IX
|
4.
| Linoryt inspirowany motywem roślinnym. Dwukolorowe odbitki na białym, szarym i czarnym papierze oraz płóciennej torbie. |
X
|
5.
|
SECESJA. Symbolika i ornament.
Linoryt inspirowany motywem roślinnym. Dwukolorowe odbitki na białym, szarym i czarnym papierze oraz płóciennej torbie. |
X
|
6.
|
SECESJA. Symbolika i ornament.
Linoryt inspirowany motywem roślinnym. Dwukolorowe odbitki na białym, szarym i czarnym papierze oraz płóciennej torbie. |
X
|
7.
|
SECESJA. Symbolika i ornament.
Linoryt inspirowany motywem roślinnym. Dwukolorowe odbitki na białym, szarym i czarnym papierze oraz płóciennej torbie. |
X
|
8.
|
SECESJA. Symbolika i ornament.
Linoryt inspirowany motywem roślinnym. Dwukolorowe odbitki na białym, szarym i czarnym papierze oraz płóciennej torbie. |
XI
|
9.
|
FOWIZM I EKSPRESJONIZM. Malarstwo początku XX w.
1. Projekt. Rysunek ołówkiem. 2. Technika - akryle na papierze. Autoportret - inspirowany twórczością Henri Matiss'a, 'Portret żony z zieloną pręgą". |
XI
|
10.
|
FOWIZM I EKSPRESJONIZM. Malarstwo początku XX w.
Technika - akryle na papierze. Autoportret - inspirowany twórczością Henri Matiss'a, 'Portret żony z zieloną pręgą". |
XI
|
11
|
FOWIZM I EKSPRESJONIZM. Malarstwo początku XX w.
Technika - akryle na papierze. Autoportret - inspirowany twórczością Henri Matiss'a, 'Portret żony z zieloną pręgą". |
XI
|
12.
|
FOWIZM I EKSPRESJONIZM. Malarstwo początku XX w.
Technika - akryle na papierze. Autoportret - inspirowany twórczością Henri Matiss'a, 'Portret żony z zieloną pręgą". |
XII
|
13.
|
FOWIZM I EKSPRESJONIZM. Malarstwo początku XX w.
Technika - akryle na papierze. Autoportret - inspirowany twórczością Henri Matiss'a, 'Portret żony z zieloną pręgą". |
XII
|
14.
|
FOWIZM I EKSPRESJONIZM. Malarstwo początku XX w.
Technika - akryle na papierze. Autoportret - inspirowany twórczością Henri Matiss'a, 'Portret żony z zieloną pręgą". |
I
|
15.
|
KUBIZM I FUTURYZM. Czas i przestrzeń obrazu.
Technika - kredka na papierze i kolorowy papier. Portret z profilu i en face inspirowany kubizmem. (link) |
I
|
16.
|
KUBIZM I FUTURYZM. Czas i przestrzeń obrazu.
Technika - kredka na papierze i kolorowy papier. Portret z profilu i en face inspirowany kubizmem. (link) |
I
|
17.
|
KUBIZM I FUTURYZM. Czas i przestrzeń obrazu.
Technika - kredka na papierze i kolorowy papier. Portret z profilu i en face inspirowany kubizmem. (link) |
II
|
18.
|
KUBIZM I FUTURYZM. Czas i przestrzeń obrazu.
Technika - kredka na papierze i kolorowy papier. Portret z profilu i en face inspirowany kubizmem. (link) |
II
|
19.
|
KUBIZM I FUTURYZM. Czas i przestrzeń obrazu.
Technika - kredka na papierze i kolorowy papier. Portret z profilu i en face inspirowany kubizmem. (link) |
III
|
20.
|
KUBIZM I FUTURYZM. Czas i przestrzeń obrazu.
Technika - kredka na papierze i kolorowy papier. Portret z profilu i en face inspirowany kubizmem. (link) | |
21.
|
DADAIZM I SURREALIZM. Buntownicy i marzyciele. Wprowadzenie.
Technika - kredka, farba, pisak. Przeobrażenie obrazu dowolnie wybranego artysty. Inspiracja Marcel Duchamp L.H.O.O.O. (Mona Lisa z Wąsami). |
III
|
22.
|
DADAIZM I SURREALIZM. Buntownicy i marzyciele.
Technika - - kredka, farba, pisak. Przeobrażenie obrazu dowolnie wybranego artysty. Inspiracja Marcel Duchamp L.H.O.O.O. (Mona Lisa z Wąsami). |
IV
|
23.
|
DADAIZM I SURREALIZM. Buntownicy i marzyciele.
Technika - kolaż. Przeobrażenie obrazu dowolnie wybranego artysty. Inspiracja Marcel Duchamp L.H.O.O.O. (Mona Lisa z Wąsami). |
IV
|
24.
|
DADAIZM I SURREALIZM. Buntownicy i marzyciele.
Technika - kolaż. Przeobrażenie obrazu dowolnie wybranego artysty. Inspiracja Marcel Duchamp L.H.O.O.O. (Mona Lisa z Wąsami). |
IV
|
25. |
DADAIZM I SURREALIZM. Buntownicy i marzyciele.
Technika - kolaż. Przeobrażenie obrazu dowolnie wybranego artysty. Inspiracja Marcel Duchamp L.H.O.O.O. (Mona Lisa z Wąsami). |
V
|
26.
|
DADAIZM I SURREALIZM. Buntownicy i marzyciele.
Technika - kolaż. Przeobrażenie obrazu dowolnie wybranego artysty. Inspiracja Marcel Duchamp L.H.O.O.O. (Mona Lisa z Wąsami). |
V
|
27.
|
SZTUKA WSPÓŁCZESNA.
Projekt graficzny plakatu inspirowany plakatem teatralnym. "Rok ... rokiem..." |
V
|
28.
|
SZTUKA WSPÓŁCZESNA.
Projekt graficzny plakatu inspirowany plakatem teatralnym. "Rok ... rokiem..." |
VI
|
29.
|
SZTUKA WSPÓŁCZESNA.
Projekt graficzny plakatu inspirowany plakatem teatralnym. "Rok ... rokiem..." |
VI
|
30.
|
SZTUKA WSPÓŁCZESNA.
Projekt graficzny plakatu inspirowany plakatem teatralnym. "Rok ... rokiem..." |
VI
|
* miesiąc podany w planie jest miesiącem przewidywanym, może nastąpić przesunięcie/zmiana
Ze względu na wydarzenia towarzyszące uczniom (olimpiady, warsztaty, wycieczki itp.) w trakcie całego roku szkolnego, tematy zajęć w rzeczywistości mogą nie pokrywać się w czasie ujętym w powyższym planie.