czwartek, 1 września 2016

PSO - Przedmiotowy system oceniania w gimnazjum


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

mgr.sztuki
 Dorota Wnuczyńska

rzeźbiarz, pedagog

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

BLOG:  pocosztuka.blogspot.com

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

E-MAIL: d.wnuczynska@gmail.com


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  
ZESZYT PROJEKTOWY 
szkice, projekty i aktywność twórcza 

 - gładki, format A4, szkicownik na spirali CANSON

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
BHP 
- zapoznanie się z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa w pracowni plastycznej

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

PSO - przedmiotowy system oceniania

- praca twórcza (PT)
- quiz (Q)
- zeszyt projektowy (ZP)
- praca na lekcji / aktywność (A)
- konkursy (K)
- nieprzygotowanie (NP)
- prezentacje / analiza dzieła sztuki (P) 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

PSO - przedmiotowy system oceniania w  MYP




Knowing and understanding (Wiedza i zrozumienie) - (A)

- quiz (Q)
- prezentacja / analiza dzieła sztuki (P)

Developing skills (Rozwijanie umiejętności) - (B)

- praca twórcza (PT)
- konkursy (K)
 
 Thinking creatively (Myślenie kreatywne) (C)

Process Journal

 - zeszyt projektowy (ZP)

Responding (Odpowiedź i refleksja) - (D)

Ewaluacja
- krytyczna refleksja na temat własnego rozwoju artystycznego i przetworzenie na różnych etapach pracy w zeszycie projektowym (Ew)



Proces nauczania (P)

- praca na lekcji / aktywność / utrzymanie porządku po pracy twórczej (A)
 - nieprzygotowanie (NP)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Standardy oraz kryteria wiedzy i umiejętności na poszczególne oceny szkolne

Do oceny tekstów i wystawiania uczniom stopni odzwierciedlających ich wiedzę i umiejętności nauczyciel stosuje poniższe kryteria oceny: 

Ocena celująca

Uczeń interesuje się ogólnie pojętą sztuką, samodzielnie poszerza wiedzę z dziedziny sztuki i dzieli się zdobytymi informacjami z resztą klasy, pamięta nazwy dzieł, twórców i wydarzeń artystycznych oraz potrafi usytuować w czasie omawiane przykłady, jest zawsze przygotowany i czynnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych, starannie wykonuje ćwiczenia, wypowiada się na temat własnej twórczości.


Ocena bardzo dobra

Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objęte programem, prawidłowo operuje terminami plastycznymi, uczestniczy w działaniach grupy i proponuje własne oryginalne rozwiązania plastyczne, poszerza wiedzę z dziedziny sztuki, bardzo aktywnie uczestniczy w lekcjach i dyskusjach związanych z prezentowanymi obiektami, starannie wykonuje ćwiczenia, zawsze przygotowany do zajęć.

Ocena dobra 

Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objęte programem, poprawnie realizuje ćwiczenia plastyczne, systematycznie uczestniczy w działaniach grupy, poprawnie posługuje się pojęciami plastycznymi, wypowiada się na temat swojej pracy.

Ocena dostateczna

Uczeń nie w pełni opanował program nauczania, posługuje się podstawowymi terminami plastycznymi, pamięta i rozumie najważniejsze fakty oraz cechy sztuki, w poprawny sposób realizuje treść poleceń i ćwiczeń praktycznych.

Ocena dopuszczająca

Uczeń ma duże luki w wiadomościach objętych programem, ale z szansą ich nadrobienia z pomocą nauczyciela, wykazuje bierność podczas dyskusji, zadania plastyczne wykonuje niestarannie, często jest nieprzygotowany do zajęć, nie wykazuje chęci do pracy twórczej.

Ocena niedostateczna

Uczeń ma trudne do uzupełnienia luki w wiadomościach objętych programem, notorycznie nieprzygotowany do lekcji, nie uczestniczy czynnie w zajęciach lekcyjnych, nie interesuje się przedmiotem, niechlujnie wykonuje ćwiczenia.