-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
mgr.sztuki
Dorota Wnuczyńska
rzeźbiarz, pedagog
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
BLOG: pocosztuka.blogspot.com
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
E-MAIL: d.wnuczynska@gmail.com
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ZESZYT PROJEKTOWY
szkice, projekty i aktywność twórcza
- gładki, format A4, szkicownik na spirali CANSON
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
BHP
- zapoznanie się z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa w pracowni plastycznej
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
BHP
- zapoznanie się z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa w pracowni plastycznej
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
PSO - przedmiotowy system oceniania
- praca twórcza (PT)
- quiz (Q)
- zeszyt projektowy (ZP)
- praca na lekcji / aktywność (A)
- konkursy (K)
- nieprzygotowanie (NP)
- prezentacje / analiza dzieła sztuki (P)
- prezentacje / analiza dzieła sztuki (P)
-
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
PSO - przedmiotowy system oceniania w MYP
- quiz (Q)
Process Journal
- zeszyt projektowy (ZP)
Knowing and understanding (Wiedza i zrozumienie) - (A)
- quiz (Q)
- prezentacja / analiza dzieła sztuki (P)
Developing skills (Rozwijanie umiejętności) - (B)
- praca twórcza (PT)
- konkursy (K)
Thinking creatively (Myślenie kreatywne) (C)
Process Journal
- zeszyt projektowy (ZP)
Responding (Odpowiedź i refleksja) - (D)
Ewaluacja
- krytyczna refleksja na temat własnego rozwoju artystycznego i przetworzenie na różnych etapach pracy w zeszycie projektowym (Ew)
Proces nauczania (P)
- praca na lekcji / aktywność / utrzymanie porządku po pracy twórczej (A)
- nieprzygotowanie (NP)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Do oceny tekstów i wystawiania uczniom stopni odzwierciedlających ich wiedzę i umiejętności nauczyciel stosuje poniższe kryteria oceny:
Uczeń interesuje się ogólnie pojętą sztuką, samodzielnie poszerza wiedzę z dziedziny sztuki i dzieli się zdobytymi informacjami z resztą klasy, pamięta nazwy dzieł, twórców i wydarzeń artystycznych oraz potrafi usytuować w czasie omawiane przykłady, jest zawsze przygotowany i czynnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych, starannie wykonuje ćwiczenia, wypowiada się na temat własnej twórczości.
Ocena bardzo dobra
Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objęte programem, prawidłowo operuje terminami plastycznymi, uczestniczy w działaniach grupy i proponuje własne oryginalne rozwiązania plastyczne, poszerza wiedzę z dziedziny sztuki, bardzo aktywnie uczestniczy w lekcjach i dyskusjach związanych z prezentowanymi obiektami, starannie wykonuje ćwiczenia, zawsze przygotowany do zajęć.
Ocena dobra
Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objęte programem, poprawnie realizuje ćwiczenia plastyczne, systematycznie uczestniczy w działaniach grupy, poprawnie posługuje się pojęciami plastycznymi, wypowiada się na temat swojej pracy.
Ocena dostateczna
Uczeń nie w pełni opanował program nauczania, posługuje się podstawowymi terminami plastycznymi, pamięta i rozumie najważniejsze fakty oraz cechy sztuki, w poprawny sposób realizuje treść poleceń i ćwiczeń praktycznych.
Ocena dopuszczająca
Uczeń ma duże luki w wiadomościach objętych programem, ale z szansą ich nadrobienia z pomocą nauczyciela, wykazuje bierność podczas dyskusji, zadania plastyczne wykonuje niestarannie, często jest nieprzygotowany do zajęć, nie wykazuje chęci do pracy twórczej.
Ocena niedostateczna
Uczeń ma trudne do uzupełnienia luki w wiadomościach objętych programem, notorycznie nieprzygotowany do lekcji, nie uczestniczy czynnie w zajęciach lekcyjnych, nie interesuje się przedmiotem, niechlujnie wykonuje ćwiczenia.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Standardy oraz kryteria wiedzy i umiejętności na poszczególne oceny szkolne
Do oceny tekstów i wystawiania uczniom stopni odzwierciedlających ich wiedzę i umiejętności nauczyciel stosuje poniższe kryteria oceny:
Ocena celująca
Uczeń interesuje się ogólnie pojętą sztuką, samodzielnie poszerza wiedzę z dziedziny sztuki i dzieli się zdobytymi informacjami z resztą klasy, pamięta nazwy dzieł, twórców i wydarzeń artystycznych oraz potrafi usytuować w czasie omawiane przykłady, jest zawsze przygotowany i czynnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych, starannie wykonuje ćwiczenia, wypowiada się na temat własnej twórczości.
Ocena bardzo dobra
Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objęte programem, prawidłowo operuje terminami plastycznymi, uczestniczy w działaniach grupy i proponuje własne oryginalne rozwiązania plastyczne, poszerza wiedzę z dziedziny sztuki, bardzo aktywnie uczestniczy w lekcjach i dyskusjach związanych z prezentowanymi obiektami, starannie wykonuje ćwiczenia, zawsze przygotowany do zajęć.
Ocena dobra
Uczeń w pełni przyswoił wiadomości objęte programem, poprawnie realizuje ćwiczenia plastyczne, systematycznie uczestniczy w działaniach grupy, poprawnie posługuje się pojęciami plastycznymi, wypowiada się na temat swojej pracy.
Ocena dostateczna
Uczeń nie w pełni opanował program nauczania, posługuje się podstawowymi terminami plastycznymi, pamięta i rozumie najważniejsze fakty oraz cechy sztuki, w poprawny sposób realizuje treść poleceń i ćwiczeń praktycznych.
Ocena dopuszczająca
Uczeń ma duże luki w wiadomościach objętych programem, ale z szansą ich nadrobienia z pomocą nauczyciela, wykazuje bierność podczas dyskusji, zadania plastyczne wykonuje niestarannie, często jest nieprzygotowany do zajęć, nie wykazuje chęci do pracy twórczej.
Ocena niedostateczna
Uczeń ma trudne do uzupełnienia luki w wiadomościach objętych programem, notorycznie nieprzygotowany do lekcji, nie uczestniczy czynnie w zajęciach lekcyjnych, nie interesuje się przedmiotem, niechlujnie wykonuje ćwiczenia.