poniedziałek, 14 marca 2016

IB. COMPARATIVE STUDY

Prezentacja multimedialna przedstawiająca krytyczne zbadanie prac innych artystów w odniesieniu do własnej praktyki artystycznej, w celu zrozumienia skomplikowanych relacji między teorią a praktyką.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

guide for students

Task summary

The comparative study is an externally examined assessment task worth 20%.

To complete the task, you are required to present a comparative study of at least three artworks by at least two different artists from different and contrasting cultural contexts. The work should be selected from work you have investigated as a part of your independent coursework, and will be explored further and presented as a series of screen-based slides.

Formal requirements

SL
  • SL students submit 10–15 screens, which examine and compare at least three artworks, objects or artifacts, at least two of which need to be by different artists.
  • The works selected for comparison and analysis should come from differing cultural contexts.
  • SL students submit a list of sources used.
HL
  • HL students submit 10–15 screens, which examine and compare at least three artworks, objects or artifacts, at least two of which need to be by different artists.
  • The works selected for comparison and analysis should come from differing cultural contexts.
  • HL students submit 3–5 screens, which analyse the extent to which their work and practices have been influenced by the art and artists examined.
  • HL students submit a list of sources used.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  SCENARIUSZ LEKCJI
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
 

LEKCJA 3-4

- wprowadzenie - COMPARATIVE STUDY

- analiza przykładowych prezentacji
- zapoznanie z kryterium oceniania

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ZADANIA I semestr II IB
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Wprowadzenie do COMPARATIVE STUDY
 


Wykonanie prezentacji multimedialnej w formacie PDF, 15 slajdów 

PREZENTACJA NR 1


Analiza twórczości wybranego artysty wraz z odniesieniem do analizy dzieła sztuki i tła historycznego.


PREZENTACJA NR 2


Analiza twórczości trzech wybranych artystów w kontekście prezentacji nr 1 wraz z odniesieniem do analizy dzieła sztuki i tła historycznego.


PREZENTACJA NR 3


Analiza wybranej epoki artystycznej wraz z odniesieniem do artystów i ich twórczości oraz tła historycznego.



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Styl jest to grupa cech wspólnych dla dzieł sztuki pozwalająca na wyodrębnienie różnych grup. Obejmuje określony wycinek czasu i trwa tylko w tym czasie w takiej a nie innej formie. Np. romanizm, gotyk, rokoko, manieryzm, impresjonizm, renesans, secesja.

Nurt to zespół cech według których tworzone są dzieła malarskie czy architektoniczne np. przez kilkaset lat. Przykładem może być naturalizm i realizm. Występował one naprzemiennie i równolegle przez kilkaset lat w różnych epokach.

Nurt= kierunek

Epoka to fragment dziejów zamknięty w ramach czasowych, który wykształcił pewien specyficzny, jedyny w swoim rodzaju dorobek artystyczny i kulturalny, konkretny sposób prezentowania rzeczywistości, czerpanie z różnych wzorców, określone podejście filozoficzne.



Prezentacje proszę wysłać na e-mail: d.wnuczynska@gmail.com


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

LEKCJA 5-8


- prezentacje multimedialne


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

COMPARATIVE STUDY EXAMPLE




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -