wtorek, 19 stycznia 2016

PLAKAT

Plakat – rodzaj wyrobu poligraficznego zaliczany do akcydensów. Druk jednostronny dużego formatu (co najmniej A2), o charakterze propagandowym lub reklamowym (nigdy wyłącznie informacyjnym), służący do umieszczania w stałych, publicznych miejscach (rozklejany, umieszczany w witrynach).
Plakat tym różni się od afiszu, że nie jest wykonany ze składu, lecz w całości stanowi formę graficzną. Zadrukowywany jest z reguły na całej powierzchni papieru i najczęściej posiada bogatą kolorystykę. Elementy graficzne co najmniej dorównują informacji tekstowej, z reguły jednak dominują. Napisy są często przetworzone artystycznie.
O ile typowy afisz, jako druk czysto informacyjny, jest plakatu jest również jedną z dziedzin sztuki.
Do druku plakatów służy produkowany wyłącznie w tym celu papier plakatowy.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rok 2016 rokiem  “HENRYKA SIENKIEWICZA”
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LEKCJA 1

wprowadzenie
notatka w zeszycie projektowym wraz z wykonaniem projektu

LEKCJA 2

realizacja projektu na 

FORMAT:         A3

CZAS:             4 lekcje

TERMIN
REALIZACJI:         do 02.02.2016

ETAPY
PRZYGOTOWANIA: 
  
1. Rysujemy 3 projekty (format A4)

SYBOL
KOMPOZYCJA
TREŚĆ
TYPOGRAFIA


2. Z 3 projektów wybieramy jeden i rysujemy trzy małe szkice w różnych propozycjach kolorystycznych



KOLOR 


3. Realizacja na formacie A3

KOLOR, KOMPOZYCJA, ZNAK GRAFICZNY, TYPOGRAFIA

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


KONKURS Galerii Plakatu AMS
VIDEO




PLAKAT

Artystyczny gatunek grafiki użytkowej jak ogłoszenie, reklama, hasło ujęte w artystyczną formę drukarską, graficzną lub malarską, wykonane według projektu plastyka, zwykle powielane, umieszczane w miejscach publicznych.

FUNKCJE PLAKATU

– zwrócenie uwagi odbiorcy
– zainteresowanie daną problematyką
– przekazanie treści

CECHY PLAKATU

– zwięzłość
– przejrzystość
– prostota
– czytelność z określonej odległości
– logiczna konstrukcja z wyraźnym podziałem na części
– tekst ograniczony do minimum


Plakat powinien być samo objaśnialny!

Przed wykonaniem plakatu należy wiedzieć:

– kim będą odbiorcy plakatu?
– gdzie będzie plakat wisiał?
– jakiemu celowi będzie służył?
– jakie są wymogi techniczne?

Etapy przygotowania:

– koncepcja
– konspekt
– treść
– kompozycja plakatu
– rozmieszczenie
– konstrukcja plakatu

Historia plakatu

Technika wykonania napisów TYPOGRAFIA

– tusz,
– mazak,
– pędzel,

Techniki artystyczne

  • kolaż
  • typografia
  • rysunek

TYTUŁ

– akcentuje tematykę i problematykę plakatu
– może być w formie stwierdzenia lub pytania
– powinien zainteresować odbiorcę i skłonić do zapoznania się z treścią całego plakatu

Najczęstsze błędy

– nadmiar informacji.
– brak ciągu logicznego między poszczególnymi elementami plakatu
– nieczytelność



źródło: 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plakat
http://www.operon.pl/