piątek, 22 stycznia 2016

BYĆ JAK. Analiza dzieła sztuki.



Interpretacja fotograficzna obrazu/rzeźby przedstawiająca postać/portret, dowolnie wybranego artysty z zakresu historii sztuki.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  SCENARIUSZ LEKCJI - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LEKCJA 1
  • wprowadzenie
  • notatka w zeszycie projektowym 
  • wybór 3 obrazów dowolnie wybranego artysty z zakresu historii sztuki
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 ZADANIE DOMOWE


 ANALIZA DZIEŁA SZTUKI

  1. Informacja o autorze dzieła, tytule, epoce i nurcie artystycznym. 
  2. Przedstawienie szerszego kontekstu jego powstania.
  3. Określenie jaką techniką posłużył się artysta, jakie materiały wykorzystał itp.
  4. Omówienie treści dzieła, jego kompozycji (co znajduje się na pierwszym planie i kolejnych), nastroju, kolorystyki itp.próba przypisania znaczenia tym elementom.
  5. Interpretacja dzieła (omówienie symboliki, znaczenia, sposobu odbioru).
  6. Gdzie obecnie obraz się znajduje?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LEKCJA 2-3
  • zatwierdzenie jednego z trzech artystów
  • zgromadzenie rekwizytów do realizacji zdjęć rekwizytów
  • analiza dzieła sztuki jednego dowolnie wybranego artysty
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LEKCJA 4
  • realizacja fotografii
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
LEKCJA 5
 
  • odpowiedź i reflekcja wraz z wydrukami zdjęć w zeszycie projektowym
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 SYSTEM OCENIANIA
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
3 projekty  notatka w zeszycie projektowym aktywność na zajęciach dotrzymanie terminu
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
 


  VIDEO:




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  
LINKI:

JAK NAPISAĆ?

HISTORIA SZTUKI


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
PRZY REALIZACJI ZDJĘCIA ZWRÓĆ UWAGĘ NA:

TŁO, MAKIJAŻ, UBRANIE, SCENOGRAFIĘ, ŚWIATŁO 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

WIEDZA I ZROZUMIENIE: 

ŚWIATŁO, KOMPOZYCJA, PERSPEKTYWA, KOLOR, HISTORIA SZTUKI

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


 ODPOWIEDŹ I REFLEKSJA:


DLECZEGO WYBRAŁEŚ/WYBRAŁAŚ TO DZIEŁO, A NIE INNE?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


VIDEO:






- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -